رفتن به محتوای اصلی
x

 

به نام خدا

روند شفاف و یکپارچه ایجاد رشته‌های جدید در دانشگاه یاسوج

 

مدیریت برنامه ریزی آموزشی دانشگاه یاسوج، به منظور تسهیل در فرآیند ایجاد رشته‌های تحصیلی جدید و ایجاد درک مشترک و شفاف برای تمامی ذی‌نفعان محترم، روند زیر را طراحی و ابلاغ می‌نماید. این روند گام‌به‌گام، مسیر از ایده‌پردازی تا اخذ مجوز نهایی را به وضوح ترسیم می‌کند.

 

 

گام‌های اصلی ایجاد رشته جدید:

 

گام اول: تصویب در گروه آموزشی متقاضی

   تهیه و تکمیل کلیه فرم‌های پیوست شده (5 فرم) و سایر مدارک مورد نیاز توسط گروه آموزشی متقاضی.

   طرح درخواست و مدارک تکمیل شده در شورای آموزشی گروه و اخذ تصویب اولیه.

 

گام دوم: تصویب در دانشکده متبوع

   ارسال درخواست مصوب گروه به همراه کلیه فرم‌ها و مستندات به شورای آموزشی دانشکده.

   بررسی و اعلام نظر نهایی توسط شورای آموزشی دانشکده.

 

گام سوم: بررسی در سطح دانشگاه

ارسال پرونده مصوب دانشکده به شورای آموزشی دانشگاه.

   در صورت تصویب در شورای آموزشی دانشگاه، پرونده برای اتخاذ تصمیم نهایی به هیأت رئیسه دانشگاه ارسال می‌گردد.

 

 

گام چهارم: اخذ مجوز از وزارت علوم

   پس از تصویب نهایی در سطح دانشگاه، پرونده جامع نهایی (به صورت PDFیکپارچه) از طریق معاونت آموزشی دانشگاه برای اخذ مجوز نهایی ایجاد رشته و پذیرش دانشجو، با دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مکاتبه می‌شود.

 

 

فهرست مدارک و فرم‌های لازم جهت تکمیل

 

لطفاً کلیه فرم‌های زیر را با دقت و با فونت ۱۴ B Nazanin  تکمیل نمایید:

1. فرم گزارش توجيهي راه‌اندازي رشته جديد (فرم شماره 1): شامل عنوان رشته و مقطع، ضرورت و اهمیت، نیازسنجی، پیش‌بینی اشتغال، گروه متولی، مطالعه تطبیقی، تشابه و تفاوت با رشته‌های موجود و فاصله جغرافیایی.

 

2. فرم مشخصات اعضای هیأت علمی (فرم شماره 2): درج اطلاعات دقیق اعضای هیأت علمی مربوط به رشته جدید.

 

3. فرم اطلاعات رشته‌های موجود و امکانات (فرم شماره 3): ارائه آمار از رشته‌های موجود دانشکده و امکانات آموزشی، آزمایشگاهی و کارگاهی.

 

4. فرم شاخص‌های کمی و تخصیص دروس (فرم شماره 4): درج شاخص‌های کمی گروه و دانشکده و برنامه تدریس دروس رشته جدید توسط اساتید.

 

5. فرم موضوعات تشریحی (فرم شماره 5): پاسخ به پرسش‌های کلیدی درباره جنبه‌های بین‌المللی، ملی، ارزشی، اقتضایی، مالی، اسناد بالادستی و بین‌رشته‌ای بودن.

 

تذکر مهم: در صورت بین‌رشته‌ای بودن، تمامی فرم‌های فوق باید به صورت مشترک توسط تمامی گروه‌ها/دانشکده‌های مجری تکمیل و میزان مشارکت هر یک به طور دقیق در مستندات قید گردد.

 

 

در نهایت

این فایل pdf   نهایی  می‌بایست شامل کلیه مدارک زیر باشد.

    فرم شماره 1:  فرم گزارش توجيهي راهاندازي رشته جدید

  فرم شماره 2: مشخصات اعضای هیأت علمی

  فرم شماره 3: اطلاعات رشته‌های موجود و امکانات

  فرم شماره 4: شاخص‌های کمی و تخصیص دروس

   فرم شماره 5: پاسخ به موضوعات تشریحی

 

این سند جامع، به عنوان منبع اصلی برای بررسی در شوراهای دانشگاه و ارسال به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

با آرزوی توفیق روزافزون برای تمامی همکاران محترم

مدیریت برنامه ریزی آموزشی دانشگاه یاسوج

 

نام فایل اندازه فایل تاریخ
فرم شماره‌ی 1.docx 25.22 کیلوبایت 1 هفته 5 روز قبل
فرم شماره‌ی 2.docx 24.04 کیلوبایت 1 هفته 5 روز قبل
فرم شماره‌ی 3.docx 24.48 کیلوبایت 1 هفته 5 روز قبل
فرم شماره‌ی 4.docx 24.69 کیلوبایت 1 هفته 5 روز قبل
فرم شماره‌ی 5.docx 25.26 کیلوبایت 1 هفته 5 روز قبل
فرمت نهایی که باید ارسال شود.pdf 608.35 کیلوبایت 1 هفته 5 روز قبل